Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

En zebrablus såklart


En zebrablus hör väl hemma i var kvinnas garderob? Eller en svart Dagmar-kofta. Eller inte (den senare åtminstone). En dagen tycker jag så. Andra dagen tycker jag att vårt fadderbarn har större nytta av pengarna. Men en dag som den här är det bättre att vara smått asketisk och vänta på löningen. Oavsett vart pengarna går. För går gör dem ju.

Zebra-blusen finns hos & other stories. Jag gillar deras nyhetsbrev, sida och kläder, kanske inte alltid i den ordningen, men de gör layouter som tilltalar och stil som känns mer tidlös och reko än sin släkting.

Jag missade Campadre-kampanjen i morse på denna goding, mer än halva priset... 

Kommentarer

Populära inlägg