Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens armband

Dagens-armband-20120823

Hej på er! Har inte glömt bort bloggen. Däremot har jag glömt bort hur trött man blir av att kliva på ekorrhjulet igen. Därav lite inläggsbrist. Sen har jag fyllt år med minsann. Inte jämt som en kollega trodde (fi-fan), det är två år kvar. Och ätit fin-cupcakes och fintårta från den här trevliga konditorn. Bilder kommer inom kort!

Kör en dagens armband så länge. Det kunde varit gårdagens eller förrgårdagens, eller faktiskt också dagen innan det, ända till i lördas, för jag har haft det varje dag sen jag fick. Lite kalabalik alltså, men det visste ni ju. Guld är fint igen. Det har varit silver så länge nu som ägt.

Kommentarer

  1. Den där appen har min man också, han brukar berätta för mig vilka spännande båtar som åker förbi ute i sundet. Jag lyssnar väl sisådär på vad han berättar men det är kanske rätt intressant, egentligen. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg