Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sommarsöndag!

Vilken härlig sommarhelg det blev till slut. En dag med 24,5 grader varmt! Hoppas det håller i sig imorgon med. Då har vi en extra ledig dag tillsammans, barnen och jag som går och väntar på att pappa ska komma hem. Jag med. Jättejagmed.

Idag var vi på kosläpp. Men bilder kommer först imorgon! Först sex andra sommarbilder.

Flip-flops

Flip-flopsdagar är här!


Lila-blommor


Jag funderar på att köpa ett macroobjektiv. Och en ny kamera. Så egentligen borde jag spara pengarna till kameran, men jag vill ju ha ett macroobjektiv nu!


Lavendel

Vattna lavendel.


Tassar-i-solen

Utesäsongen har börjat.


Penseer-1

Penséerna när de är som bäst.


Basilika

Snart dags för basilikaskörd. Men jag nänns nästan inte ta av dem, när de är små och nyss uppvuxna.

Kommentarer

  1. Så fina bilder!! Härligt med värmen, man känner sig nästan lite ovan vid allt det där..shorts, sandaler, vattna grejor, ta in och ut dynor.. Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin helg du hade! Vi med:-) Äntligen lite värme!! Och underbara bilder som skvallrar om
    hur gott ni haft det.
    Du, det där med macroobjektiv, det är precis så kul som man tror-en helt ny värld som öppnar sej!
    Jag hade länge gått och suktat efter ett sånt när min man överraskade mej med ett i vintras. Lycka! Nu är det nästan bara det objektivet som sitter på kameran, får inte nog av detta miniuniversum som döljer sej där ute!
    Ha en fortsatt varm och skön vecka,
    Johanna

    SvaraRadera
  3. Ida: Ja visst känns det konstigt! Var på stranden igår, men med shorts och t-shirt, bikini kändes för avklätt. Detsamma!

    Johanna: Tack. :) Ja, det fårt nog bli något nytt objektiv snart.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg